Wanneer krijgt u een nota?

Wanneer krijgt u een nota? 2017-02-08T12:25:48+00:00

Het is mogelijk dat u na uw behandeling in onze praktijk een nota ontvangt van Infomedics. In de meeste gevallen kunnen wij de declaratie van uw behandeling rechtstreeks met uw zorgverzekeraar regelen, omdat wij gecontracteerd zijn door de meeste zorgverzekeraars. Indien dit niet het geval is of u heeft een eigen bijdrage bij een behandeling, dan kan het voorkomen dat u een nota namens onze praktijk ontvangt via Infomedics. Zij verzorgen voor onze praktijk de facturering en zorgen ervoor dat onze zorgverleners zich voor de volle 100 procent kunnen richten op het verlenen van zorg. U hoeft in elk geval niet contant of per pin in onze praktijk af te rekenen.

Vanaf november 2015 worden de nota’s digitaal per e-mail verstuurd. Is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend, dan kunt u dat doorgeven aan de balie of via info@tpptoren.nl. Als u liever een papieren factuur wilt ontvangen, dan kunt u dat aangeven op uwnota.nl. U logt daar in met de betaallink die u per e-mail ontvangen heeft. Daarna vinkt u de optie ‘Factuur per e-mail ontvangen’ uit. Vanaf dat moment ontvangt u uw facturen weer op papier via de post.

Heeft u vragen over de nota, u wilt een betalingsregeling treffen of u wilt de nota betalen? Dan regelt u dit allemaal via uwnota.nl. Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.infomedics.nl of klikt u op het logo hierboven.

Wij adviseren u als u de eerste keer bij ons in de praktijk komt, om altijd uw zorgpasje van de zorgverzekeraar en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Dit kan zijn een paspoort, ID kaart of rijbewijs.

Een uitzondering is overigens de rekening van uw eigen risico (€ 385 in 2017). Deze wordt te allen tijde door uw zorgverzekeraar met u verrekend. De begrippen eigen bijdrage en eigen risico liggen erg dicht bij elkaar en zorgen soms nog wel eens voor verwarring. Klikt u hier, als u meer uitleg wenst over de beide begrippen. Twijfelt u daarna nog of de nota van uw zorgverzekeraar klopt? Dan mag u uiteraard altijd even bij ons binnen lopen en samen kunnen we de nota dan even bekijken. Wij helpen u graag verder.

Voor meer informatie: Betalingsvoorwaarden